50 millió dollárért vették meg a Beatportot!

Az elektronikus zenei világot is érintő média-tranzakció történt a napokban, melynek folyamán az SFX Entertainment kicsivel több mint 50 millió dollárért megvásárolta a Beatport.com weboldalt.

Robert F.X. Sillerman, az SFX Entertrainment vezérigazgatója hivatalosan is megerősítette, hogy a napokban tinta került a szerződésre, mely alapján új tulajdonosi körbe került a Beatport.com, az elektronikus zenei világ egyik fontos alappillére.

A The New York Times szerint a Beatport megvásárlása csak egy kisebb lépés az SFX törekvéseiben, hiszen a vezetők célja egy közel 1 milliárd dolláros birodalom kiépítése. Robert F.X. Sillerman nem akárki, az 1990-es évek elején megreformálta a zenei koncertvilágot és egy egészen elképesztően nagy céghálózatott hozott létre a kapcsolódó iparág köré. A legújabb irányvonala (haladva a trendekkel) az elektronikus dance zene, legyen szó pár százas klubokról, médiumokról, vagy óriási fesztiválokról. Eme terv egyik fázisa a Beatport.com felvásárlása is.

Mi is az a Beatport? Miért ilyen fontos? A 2004-ben alapított weboldal gyakorlatilag az alfája és majdnem ómegája az elektronikus zenei iparnak. A weboldalon több mint egy millió track tölthető le vagy vásárolható meg, a közel 40 millió felhasználó pedig nap mint nap csemegézik a friss megjelenésekből, ezzel elérve, hogy a legális elektronikus zenékhez köthető tranzakciók nagyrésze itt történjen.

Maga a Beatport nem csupán egy zene-webshop, egyben egy nagyon fontos médiuma is a szcénának, így ezért kifejezetten kapóra jön az Sillermannek, hiszen egy amolyan „all in one" weboldalt sikerült magáénak tudni, amely kereskedelmi, valamint média szempontból is kiemelt fontosságú a megcélzott szegmensben.

„A Beatport közvetlen kapcsolatot képes nyújtani köztünk és a DJ-k, valamint a közönség között. Láthatjuk, hogy mik a legfrissebb, éppen aktuális trendek, és nem mellékesen egy masszív platformot is biztosít az elektronikus zenei szcéna eléréséhez" –fejtette ki a vásárlás motiváló okait Sillerman.

Az SFX nevű cég a tavalyi évben kezdett újra felvirágozni, elsősorban zenei koncertekre és eseményekre koncentrál tevékenységük, több klub is a közelekékükbe tartozik, nem mellékesen üzleti kapcsolatba kerültek az európai Sensation bulikat szervező ID&T-vel is.

Matthew Adell, a Beatport vezetője elárulta, hogy az SFX hálózat tagjaként hozzásegíthetik a céget, hogy az könnyebben eljusson olyan országokba is, ahol jelenleg is sokadvirágzását éli a dance zenei kultúra (pl. Ibiza vagy Brazília).

Forrás: Soundhead.hu